Tirsdag den 4. og Onsdag den 5. juli

Silkeborg - København - Wien - Bukarest

Vi havde egentlig bestilt en rejse fra Wien til Bukarest fra den 2. juli, men fik besked om, at den båd vi skulle have været med var blevet solgt til Holland for at huse ukrainske flygtninge, så det måtte vi lave om.

Vi skulle flyve fra København kl 7.10 og ville først lande igen kl 22.40 12 dage senere. Det var umuligt at finde tog eller bus, der passede, så vi valgte at leje en air-b'n'b.
  Den lå på Maglebo i Kastrup ca 2 minutter fra lufthavnen.

Vi rejste sammen med vore gode venner Lone og Jørn, som vi også havde været på krydstogt fra Moskva til Skt Petersborg med.
   Vi snuppede en tur i Fields, hvor fruerne sparede en masse penge ved ikke at købe noget !!
   Derefter tog vi til Dragør og sluttede ved Flyvergrillen med en kæmpe softice, før vi kørte tilbage og forsøgte at få lidt søvn før vi skulle afsted.
  Mens jeg parkerede bilen hyggede de andre sig med at tjekke ind.
  Det endte med at Lone fik 3 boardingpass og jeg fik to før maskinerne endelig ville makke ret.
  Vi mellemlandede i Wien før vi ankom til Bukarest.
  Der ventede så en 2-timers bustur ned mod skibet der lå i Oltenita.
  Heldigvis havde chaufføren en køleboks med Ursus klar, så vores rejseleder Susanne snuppede lige tjansen som servitrice.
  Ursus betyder Bjørn og er den lokale øl.
 Endelig var vi klar til at entre skibet MS Vivaldi, som skulle være vores hjem de næste 12 dage.

Der var plads til 176 gæster ombord, men skibet var ikke helt fyldt. Vi var 36 danskere, 4 spaniere og resten var franskmænd. Et slag på tasken så var vi vel cirka 130 ialt.

Kahytterne var endnu ikke klar, så vi startede med at få gennemgået sikkerheden ombord.
 Vores kahyt lå lige over vandspejlet. Fin størrelse og med tilstrækkelig skabsplads, så kufferterne kunne stuves væk under sengen.
  Efter aftensmaden var der hygge i loungen, hvor Laszlo hhv spillede eller var DJ.
  Det havde været en lang dag, så det var godt at komme i køjen.