Besøg hos Annie og Karin i København 27. - 30. juli 2009

Vi ankom til kaffe hos Annie ved 13.30 tiden og skulle derefter på kanalrundfart. Karin havde hentet vores billetter og stod klar da vi ankom til Nyhavn.
Det var en noget speciel kanalrundfart. Det var nemlig en Operette-båd hvor Sofie Ottesen Ciro og Thomas Peter Koppel sang for os undervejs. Det var en del af Copenhagen Opera Festival.
En til tider lidt farefuld opgave for de to sangere for der er adskillige broer undervejs som de skal holde øje med mens de synger.
Rundfarten kom selvfølgelig forbi de store attraktioner som for eksempel Opera-huset....
.... Den sorte Diamant.....
.... og Børsen.
De to dygtige sangere gav flere eksempler undervejs på at det ikke kun er os almindlige tåber der synes det er sjovt og spændende at lave lyde under broer og lign.

De havde på deres rundfarter fundet ud af at Langebro havde den allerbedste akustik af alle broerne.

Så de lod mikrofon være mikrofon og satte sig i hver sin ende af båden og sang af hjertets lyst.
Der var mange forskellige reaktioner fra folk på bredderne undervejs. Nogle klappede mens andre kiggede undrende på de to sangere.

På bredden er det her Lone Kühlmann der lige kigger på.

Mens Annie gik hjem for at ordne det sidste til aftensmaden tog vi andre en tur ned ad Strøget. Der blev også lige tid til en lille hot-dog.... dog ikke ved Kjær's pølsevogn :0)

Annie havde lavet en lækker Mousaka med diverse græske specialiteter til os. Herligt.

Tirsdag tog Lone og jeg på Christiansborg. Vi var med på en rundvisning der bla også kom forbi Dronningens Gobeliner.

De er virkelig flotte. Det er utroligt så mange spøjse detaljer Bjørn Nørgaard har fået med i dem.

Vi tog også lige et kig ind i slotskirken....
.... og bagefter en tur ned under Christiansborg for at se ruinerne efter de gamle Christiansborg slotte.
Om aftenen tog vi på Bakken.
Lone foran Bakkens Hvile.
Aftensmaden var grill-mad på terrassen lige foran rutschebanen.
Ved bordet lige ved siden af vores kom Anders Matthesen og slog sig ned med en af hans venner.

Sjovt nok havde vi lige gået og snakket om Anden og hans film SORTE KUGLER som vi alle havde set og syntes var både sjov og eftertænksom.

Lone skulle lige have et billede så vores nevø Tobias kunne blive rigtig misundelig :0)

Vi skulle ind og se Cirkus-revyen. Det havde vi aldrig prøvet før. Det var en stor fornøjelse.

Det kan absolut anbefales at prøve at få billetter til den.

Annie bor i Aksel Møllers Have. Der er udsigt til en lille park og til Frederiksberg Svømmehal.

Beboerne er dog lidt kede af det pt for i det grønne område skal der bygges en Metro-station. Arbejdet vil komme til at strække sig over de næste mindst 6 år med deraf følgende gener.

Onsdag tog vi til Dragør og så den smukke by.
Dragør Is - et absolut MUST når man er der. Den smagte også rigtig godt :0)
Vejret var varmt og dejligt så vi nød turen på molen mellem alle de store sejlbåde......
..... og alle de små gader med de flotte små huse og tusindvis af stokroser.
Tilbage på Aksel Møllers Have gik vi en tur om i gården, hvor Peter Gantzler var ved at optage en film.
Peter er født og opvokset i Aksel Møllers Have og vil lave en film om hans barndomsminder.

Vi overværede en optagelse i en af garagerne. Scenen blev taget om 12-15 gange før de var tilfreds.

På trods af arbejdet havde Peter alligevel tid til at blive fotograferet.
Blandt de medvirkende i filmen er Sebastian Jessen....
.... og Marie Louise Wille.
Om aftenen var det igen teater-tid.

Sidste år var vi i Grønnegårds Teatret hvor vi så "Den politiske kandestøber" i Kunstindustrimuseets gård. I år var vi i Odd Fellow Palæets gård hvor vi så "Libertineren".

"Libertineren" var et finurligt og tankevækkende stykke om bla moral og etik. Virkelig flot spillet af bla Lars Mikkelsen og Ann Elonora Jørgensen og godt sat i scene af Thomas Bendixen.
Før forestillingen var der lige tid til bla lidt kyllingelår, hjemmebagt brød, tzatziki og et glas hvidvin.
På hjemvejen slog vi et smut ind omkring BO-BI Bar i Klarboderne. Annie og Karin kendte ejeren som også var guide på deres tur til Vietnam i efteråret. Han var der dog ikke lige da vi var der.
Det var et par andre hyggelige herrer til gengæld, som vi fik en lille sludder med.

Efter nogle herlige og hektiske dage tog vi atter hjemad torsdag formiddag.

Stor tak til Annie og Karin for en rigtig dejlig ferie !!