Argassi, Zakynthos 13.-20. september 2021

Desværre er billederne ikke lige gode alle sammen. Jeg havde købt et lommekamera, som dog ikke helt levede op til mine forventninger.

Solopgang fra flyveren på vej til skrive-ferie på Zakynthos. Dagens kontor med udsigt over havet.
Værelset var rigtig fint. Udsigten var ikke noget at prale af Til gengæld havde jeg så en hel dobbeltseng for mig selv
Neden for hotellet var en lækker strand. Tsivouli Park, er herligt gensyn med ejeren Gillian.

Gillian fik et eksemplar af min bog "Kuffertmysteriet på Skildpaddeøen" Vi fik vendt verdenssituationen og Covid's indflydelse på vore lande.
Emu'en var nysgerrig og kunne ikke vente på at blive fotograferet.
Udsigt ved Keri Lighthouse. Da jeg var der i 2018, var området lukket for offentligheden. Nu var det åbent igen. Man skulle dog forbi kiosken først, og blev kun lukket ind hvis man købte noget.
Det bedste sted at se selve Skildpaddeøen er fra Keri Beach.
Flere strande reklamerede for at de var cigaret-skod og engangsplast-frie.
Stranden ved Kalamaki med beskyttede reder.
Jeg fandt ikke ud af om det var et rigtigt bryllup eller et pr-stunt.

Der var ikke meget der skyggede for solen, så jeg måtte improvisere. Kontoret efter kl 17.

Favorit frokost = Gyros Pita Favorit forret = Tzatziki, som jeg fik i mange forskellige varianter. Den bedste fik jeg hos Mikri Dafni. Gavros - marinerede stegte sardiner. Lækkert.

Monica var Jungle Bars ukronede dronning. Hun huskede sine kunder og sørgede for at folk kom i snak med hinanden. Turtle Rescue Center ved Gerakas Beach.

Denne gang mødte jeg stifteren Yannis. Jeg fik min bog udstillet hos ham med indskriften, at hvis man købte bogen efter at have set bogen hos Yannis, vil jeg skænke 25 kr pr bog til centret. Turtle Rescue Center kæmper blandt andet med at redde skildpadder og være et slags hospital /  asyl for dem. De forsøger også at påvirke politikere til at gøre mere for skildpadderne. For eksempel at sørge for at strandene stadig er gode for skildpadderne til at lægge æg på..
Strandene skrumper ind og giver vanskelige forhold for skildpadderne. En måde at ændre det på, er at smide mere sand på strandene.
Gerakas Beach.

Endnu et udslag af græsk humor.... eller osse er det bare mig, men skiltet siger at kvinder ikke må smide papir i toilettet, og skiltet hænger på herretoilettet. Kattekillinger og hvidløgsbrød på Dafni Beach.

Bochalis ligger ovenfor Zakynthos by med en fantastisk udsigt. Både servitricen og et par gæster kæmpede en forgæves kamp mod en stor killing der altså bare VILLE sidde på kanten og kigge på at gæsterne spiste.
Jeg havde bestemt mig for at se skibsvraget på Navagio Beach fra oven denne gang. Det tog en halv time i kø for at komme frem til platformen, hvor man kunne tage billeder.
Det var en pænt lang ventetid mid i middagssolen, men udsigten var virkelig værd at vente på.
Billie the naughty Cat boede på Flocas lige over for mit hotel. Jeg mødte nogle herlige englændere, Angie og Charlie,  og 2 skotske damer, Maureen og Cathrine. Vi hyggede os gevaldigt, bla med Charlies 75 års fødselsdag. Vi spiste på Chaplin og fortsatte på Flocas ...
... og endte på Maureen og Cathrine's balkon. Min lejebil en Atos... ikke helt ny, men den kørte fint.
Kalimaki beach.
Nogle af klipperne ser faretruende ud. Det varer nok ikke mange år før de falder ned. Dagens skildpaddereder.
Zakantha Beach Hotel - et fint hotel med en skøn beliggenhed.
Søndag aften spiste vi afskedsmiddag på Ethnic.Og rundede aftenen af på Artemis bar.
Turen til Zakynthos var også en pr-tur. Jeg delte "kuffertmysteriet på skildpaddeøen" ud til danske turister på øen, bla John og Susanne der boede på mit hotel, og som jeg fik en del små hyggesnakke med.

Uvejr i bjergene da vi skulle hjem. Kaptajnen gjorde opmærksom på flyet ved siden af vores. Der kom også modflyvende.... det gik stærkt da vi passerede hinanden. Og således sluttede en skøn skriveferie på Zakynthos.... og ja.... jeg fik skrevet en masse.